
Tussentijdse toetsen
Tussentijdse toetsen
Op De Ganzebloem werken we in de groepen 3 t/m 8 met moderne methoden. Of kinderen de aangeboden leerstof beheersen wordt gemeten met de toetsen uit de methode. Daarnaast wordt 2x per jaar met behulp van de zogenaamde IEPLVS-toetsen de vaardigheidsbeheersing gemeten van de leerdoelen van het afgelopen half jaar.
Het doel van beide soorten toetsen is het passend maken van ons onderwijs. Wat heeft de groep nodig? Waar heeft het individuele kind hulp bij nodig. Elke gemaakte toets wordt daarom geanalyseerd. En ook de eigen observaties zijn een belangrijke bron van informatie die ons helpt ons onderwijs op maat te maken voor de groep en elk kind.
Na de analyse van de IEP-toetsen wordt samen met de intern begeleider van de school een globaal plan gemaakt voor het onderwijs voor het komende half jaar. En als team bekijken we samen de resultaten van ons onderwijs als school. Geven we goed onderwijs? Richten we onze aandacht op juiste dingen. Waar moeten we of waar willen we verbeteren om het beste voor elk kind te doen?
In de kleutergroepen volgen en plannen we de ontwikkeling van kinderen met Mijn Kleutergroep. Voor alle doelen die een kleuter in de loop van de kleutertijd moet bereiken, wordt 2x per jaar in kaart gebracht hoe ver de groep is en vooral hoe ver elk kind hierin is. We zorgen ervoor dat kinderen aan de hand van betekenisvolle thema’s spelenderwijs de gevraagde doelen behalen.